Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen door gebruikers

 

1.Moet ik mij als rechtzoekende registeren of inschrijven bij De Advocatenwijzer?

Nee, als rechtzoekende hoef je je niet te registeren of in te loggen.

 

2.Behandelt De Advocatenwijzer ook strafrechtzaken?

Binnen het strafrecht behandelt De Advocatenwijzer alleen verkeersrecht en financieel strafrecht.

 

3.Op basis waarvan selecteert De Advocatenwijzer de advocaten?

Elke expert die bij ons staat ingeschreven, heeft een profiel aangemaakt. Aan de hand van deze profielen en jouw zoektermen maakt De Advocatenwijzer een selectie van geschikte experts. Per profiel kun je zien hoe de expert wordt beoordeeld. De uiteindelijke keuze is aan jou.

 

4.Ik heb zoektermen ingevuld, maar ik kom niet uit bij een geschikte advocaat. Wat nu?

Ons bestand bestaat uit een groot aantal advocaten en juristen die op allerlei rechtsgebieden werkzaam zijn in alle delen van Nederland. Mochten wij jou op basis van ons bestand toch geen geschikte expert kunnen presenteren, neem dan contact met ons op per e-mail: info@deadvocatenwijzer.nl. Geef in je e-mail kort aan voor zaak het betreft en wat je wensen zijn voor een expert (advocaat, jurist, locatie, geslacht, werkstijl, etc.). Laat in de e-mail ook je contactgegevens achter, bij voorkeur je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en helpen je snel met het vinden van een expert.

 

5.Wat kan ik doen als ik vastloop op de website?

Storingen met betrekking tot de ‘up-time’ of snelheid van de website proberen wij altijd zo spoedig mogelijk op te lossen. Bij eventuele overige problemen met de werking van de website helpen wij je graag persoonlijk verder. Neem hiervoor contact op per e-mail: info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: 088 - 374 79 00.

 

6.Hoe maak ik een afspraak met een expert?

Als je een expert hebt gezocht, kan je direct in het scherm met zoekresultaten een afspraak maken door op een beschikbare tijd te klikken. Je kunt de advocaat of jurist ook een e-mail sturen, bijvoorbeeld als deze nog geen volledig profiel heeft bij De Advocatenwijzer.

 

7.Hoe zeg ik een afspraak met een advocaat af?

Nadat je een afspraak hebt gemaakt via De Advocatenwijzer, ontvang je een bevestigingsmail in je e-mail inbox. Die bevestigingsmail bevat een link waarmee je de afspraak kunt afzeggen. Je kunt ook altijd contact opnemen met De Advocatenwijzer (info@deadvocatenwijzer.nl / 088 - 374 79 00). Wij helpen je graag verder.

 

8.Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

Aanmelden voor de nieuwsbrief kan via de volgende link: http://bit.ly/1mgcE7H. Je ontvangt eens per maand per e-mail een overzicht van de meestgelezen blogs en ander juridisch nieuws. Je kunt je hier op elk moment afmelden. Benieuwd naar vorige edities van onze nieuwsbrief? Bekijk de berichten in het archief.  

 

9.Ik heb een vraag gesteld aan een expert. Binnen hoeveel tijd kan ik een antwoord verwachten?

De expert aan wie je een vraag hebt gesteld, is niet gehouden aan een bepaalde tijd waarop hij of zij jouw vraag moet beantwoorden. Zij zullen dit proberen zo spoedig mogelijk te doen. Ben je ontevreden? Laat het ons weten door te mailen naar info@deadvocatenwijzer.nl of te bellen met 088 - 374 79 00. Wij helpen je graag verder.

 

10.Ik heb een vraag gesteld aan een expert, maar ik krijg geen antwoord. Wat kan ik doen?

Wij vinden het uiteraard vervelend voor je als je vraag niet wordt beantwoord. Het kan zijn dat je nog enige tijd moet wachten totdat je antwoord krijgt. Ben je  ontevreden of wil je graag snel geholpen worden, laat het ons weten door te mailen naar info@deadvocatenwijzer.nl of te bellen met 088 - 374 79 00. Wij helpen je graag verder.

 

11.Wat kost het mij als ik een expert vind via De Advocatenwijzer?

Het vinden van een advocaat of jurist via De Advocaatwijzer is geheel kosteloos. Je betaalt de expert slechts voor de diensten die hij of zij levert in het kader van je zaak.

 

12.Hoe kan ik feedback geven over de prestaties van een advocaat?

Je kunt eenvoudig feedback geven door te klikken op de betreffende expert. Je komt dan op het profiel van deze expert. Als je klikt op ‘Schrijf beoordeling’ kom je automatisch uit op de beoordelingspagina.

 

13.Kan je ook feedback geven als je niet met een expert hebt gewerkt?

Dit kan wel, maar wij zullen altijd eerst verifiëren of je ook daadwerkelijk contact met de betreffende expert hebt gehad. Is dit niet het geval, dan zullen wij de feedback niet publiceren. Ook in het geval overmatig beledigende of overmatig grievende taal wordt gebruikt, zullen wij de feedback niet op de website plaatsen.

 

14.Wat gebeurt er met de feedback over expert?

De feedback wordt door ons geverifieerd, in ons systeem opgeslagen en geanonimiseerd getoond op de persoonlijke pagina van de betreffende expert. Daarnaast is zichtbaar hoeveel sterren (1 – 5) de betreffende expert gemiddeld heeft ontvangen op grond van andere ervaringen.

 

15.Hoe komt De Advocatenwijzer tot een beoordeling van een expert?

Het beoordelen van expert gaat aan de hand van een systeem van sterren. Experts kunnen gedeeltelijk hun beoordeling ‘verdienen’ door een zo compleet mogelijk profiel aan te maken en door additionele informatie toe te voegen. Hiermee zijn maximaal twee sterren te verdienen. Ten tweede kunnen externe partijen (peers, concurrenten, collega’s en cliënten) de experts beoordelen met een maximum van drie te verdienen sterren, waarbij factoren als deskundigheid en bereikbaarheid een rol spelen. Aan de hand van een geavanceerd systeem wordt de totaalscore van de expert bepaald. Deze kan dus variëren van één tot vijf sterren. Slechts deze eindbeoordeling is zichtbaar op de website van De Advocatenwijzer. Neem voor een nadere toelichting contact met ons op per e-mail:  info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: 088 - 374 79 00.

 

16.Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?

We betrachten de hoogste standaarden in de omgang met de persoonsgegevens die wij van jou verzamelen. De Advocatenwijzer voldoet dan ook aan alle regels op gebied van privacy en bescherming van persoonsgegevens. In ons Privacy Statement staat uitgebreid beschreven hoe wij die zorgvuldigheid waarborgen.

 

17.Ik heb een afspraak gemaakt met een expert via de website. Is dit een telefonische afspraak of een afspraak face-to-face?

Het is een afspraak face-to-face. Indien je liever een telefonische afspraak wenst, kun je het maken van de afspraak contact opnemen met de expert en bespreken of hiertoe een mogelijkheid bestaat.

 

18.Kost het mij geld als ik een afspraak maak via de website van De Advocatenwijzer?

Het vinden van een expert via De Advocaatwijzer is geheel kosteloos. Je betaalt de expert slechts voor de diensten die hij of zij levert in het kader van je zaak.

 

19.Krijg ik een bevestiging van een afspraak?

Ja, nadat je een afspraak hebt gemaakt met een expert krijg je per e-mail een bevestiging van ons.

 

20.Hoe kom ik in contact met De Advocatenwijzer?

Als je vragen of opmerkingen hebt aan De Advocatenwijzer dan kan je ons een e-mail sturen: info@deadvocatenwijzer.nl of bellen naar 088 - 374 79 00.

 

21.Kan je met een zaak die door een rechtsbijstandsverzekering wordt gedekt ook via De Advocatenwijzer een expert vinden?

De Advocatenwijzer wil graag iedereen de kans geven een geschikte expert te vinden. Sommige rechtsbijstandsverzekering zullen willen dat je een door hen aangedragen expert in de arm neemt. Daar hebben wij helaas geen invloed op. Overleg met je rechtsbijstandsverzekering of je zelf een expert mag aandragen.

 

Veelgestelde vragen door advocaten en juristen

 

1.Hoe kan ik mij aanmelden als advocaat of jurist?

Rechtsboven in het scherm op onze website staat ‘Registreren’. Als je daarop klikt, kom je automatisch bij het registratieformulier.

 

2.Wat kost het lidmaatschap bij De Advocatenwijzer mij?

De Advocatenwijzer heeft een aantal pakketten. Klik hier voor een overzicht. De hoogte van de prijs hangt af van het gekozen pakket en staat in het overzicht weergegeven. Op hoofdlijnen kun je kiezen uit twee mogelijkheden: betaling per ‘lead’ of een betaling volgens een ‘abonnementenmodel’. Betaling per lead is gelimiteerd op twee leads, gedefinieerd als een afspraak (telefonisch of face-to-face) via De Advocatenwijzer. In het abonnementenmodel geldt geen limiet op het aantal leads. Kosten per lead zijn lager en je ontvangt ook een grotere stroom leads door middel van de additionele voordelen in het pakket.

 

3.Wat houdt het kantoor maatwerkpakket in?

Indien meerdere advocaten of juristen die bij een kantoor zijn aangesloten zich aanmelden bij De Advocatenwijzer, kan je korting krijgen op het expertpakket. Voor een overzicht van de inhoud van dit pakket, klik dan hier.

 

4.Waar log ik in?

Rechtsboven in het scherm staat ‘Inloggen’. Als je daarop klikt, kom je automatisch bij het inlogscherm. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en dan ben je ingelogd.

 

5.Wat kan ik doen als ik vastloop?

Storingen met betrekking tot de ‘up-time’ of snelheid van de website proberen wij altijd zo spoedig mogelijk op te lossen. Bij eventuele overige problemen met de werking van de website helpen wij je graag persoonlijk verder. Neem hiervoor contact op per e-mail: info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: (088 - 374 79 00).

 

6.Hoe wijzig ik mijn profiel?

Je kunt je profiel eenvoudig bewerken door in te loggen en dan rechtsboven in het scherm op ‘bewerk profiel’ te klikken.

 

7.Hoe kan ik een blog plaatsen?

Log in via www.deadvocatenwijzer.nl (‘log in’ rechtsboven op homepage) of maak een nieuw profiel aan (‘registreren’ link rechtsboven op homepage). Vervolgens kun je via de link ‘Blogs’ een blog plaatsen, bewerken of verwijderen.

 

8.Hoe wijzig ik mijn beschikbaarheid?

Neem contact met ons op voor een instructie of laat ons team uw beschikbaarheid gemakkelijk voor u aanpassen. 

 

9.Behandelt De Advocatenwijzer ook strafrechtzaken?

Binnen het strafrecht behandelt De Advocatenwijzer alleen verkeersrecht en financieel strafrecht.

 

10.Hoe word ik op de hoogte gesteld van een door een potentiële cliënt gemaakte afspraak via de website van De Advocatenwijzer?

Als een potentiële cliënt een afspraak heeft gemaakt, dan ontvang je daarvan een e-mail van De Advocatenwijzer. Daarin staan ook de contactgegevens van de betreffende cliënt. Het overige contact met de potentiële cliënt gaat tussen jullie onderling.

 

11.Een cliënt heeft een afspraak met mij geboekt via de website, maar ik blijk toch niet te kunnen. Wat kan ik doen?

Wij adviseren je om in dat geval rechtstreeks contact op te nemen met de cliënt. Via de afsprakenwidget is het ook mogelijk de afspraak te annuleren.

 

12.Wat gebeurt er met de feedback op advocaten?

De feedback wordt door ons geverifieerd, in ons systeem opgeslagen en (geanonimiseerd) getoond op de persoonlijke pagina van de betreffende expert. Daarnaast is zichtbaar hoeveel sterren (1 – 5) de betreffende expert gemiddeld heeft ontvangen op grond van andere ervaringen.

 

13.Hoe komt De Advocatenwijzer tot een beoordeling van een expert?

Het beoordelen van experts gaat aan de hand van een systeem van sterren. Experts kunnen gedeeltelijk hun beoordeling ‘verdienen’ door een zo compleet mogelijk profiel aan te maken en door additionele informatie toe te voegen. Hiermee zijn maximaal twee sterren te verdienen. Ten tweede kunnen externe partijen (peers, concurrenten, collega’s en cliënten) de expert beoordelen met een maximum van drie te verdienen sterren, waarbij factoren als deskundigheid en bereikbaarheid een rol spelen. Aan de hand van een geavanceerd systeem wordt de totaalscore van de expert bepaald. Deze kan dus variëren van één tot vijf sterren. Slechts deze eindbeoordeling is zichtbaar op de website van De Advocatenwijzer. Neem voor een nadere toelichting contact met ons op per e-mail:  info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: (088 - 374 79 00).

 

14.Hoe kan ik De Advocatenwijzer betalen?

Als je per lead betaalt, dan zullen wij per lead een factuur sturen. Als je hebt gekozen voor één van onze abonnementenmodellen, dan factureren wij het jaarlijkse abonnementsgeld in één keer vooraf.

 

15.Ik heb gekozen voor betaling per lead. Nu is een cliënt van mij onvermogend of de zaak blijkt nauwelijks iets op te brengen vanwege de beperkte hoeveelheid tijd die het mij heeft gekost. Moet ik dan toch De Advocatenwijzer betalen?

De Advocatenwijzer beoogt aan iedereen een geschikte expert te kunnen presenteren. Dit geldt dus ook als de cliënt op basis van een toevoeging kan werken of als het om een zaak met een gering belang gaat. In principe beschouwen we elke gemaakte afspraak als een ‘lead’. Uiteraard horen we graag uw argumenten als u meent dat de kosten van die lead zouden moeten afwijken van ons standaardtarief. Neem daartoe contact met ons op per e-mail: info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: (088 - 374 79 00).

 

16.Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen?

In principe ben je gehouden aan de looptijd van jouw contract met De Advocatenwijzer. Dit is ongeacht het aantal leads dat je via De Advocatenwijzer ontvangt. Je contract wordt bij afloop automatisch verlengd. Je kan jouw abonnement beëindigen door een e-mailbericht te sturen naar info@deadvocatenwijzer.nl. Wij zullen ervoor zorgen dat jouw profiel op De Advocatenwijzer wordt verwijderd. Let op! Indien jouw profiel wordt verwijderd, zullen ook al jouw beoordelingen verwijderd worden. Het is ook mogelijk om je account voor een bepaalde tijd te schorsen. Neem contact met ons op per e-mail: info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: (088 - 374 79 00)om de opties te bespreken.

 

17.Hoe kan ik mijn vindbaarheid online vergroten?

Ons team is zeer ervaren in het vergroten van je online vindbaarheid, zowel via De Advocatenwijzer als via externe online media. Wil je daar meer over te weten komen, neem dan contact met ons op per e-mail: info@deadvocatenwijzer.nl of per telefoon: (088 - 374 79 00) en dan kijken wij graag mee hoe wij je verder kunnen helpen. Onderdeel van ons expertpakket is het bieden van hulp bij het vergroten van je online vindbaarheid. Voor informatie over het expertpakket, klik dan hier.

 

18.Hoe kom ik in contact met De Advocatenwijzer?

Als je vragen of opmerkingen hebt aan De Advocatenwijzer dan kan je ons een e-mail sturen: info@deadvocatenwijzer.nl of bellen naar: 088 - 374 79 00.

 

19.Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?

Wij betrachten de hoogste standaarden in de omgang met de persoonsgegevens die wij van jou verzamelen. De Advocatenwijzer voldoet dan ook aan alle regels op gebied van privacy en bescherming van persoonsgegevens. In ons Privacy Statement staat uitgebreid beschreven hoe wij die zorgvuldigheid waarborgen.

 

20.Handel ik in strijd met de Gedragsregels Advocatuur als ik een zaak aanneem van een cliënt die mij via De Advocatenwijzer heeft gevonden?

Nee. De keuze voor een expert wordt gemaakt door de cliënt zelf. Wij presenteren hem of haar slechts de mogelijk geschikte experts. Je handelt dan ook niet in strijd met de Gedragsregels Advocatuur als je een zaak via ons in behandeling neemt.


Exclusief bij De Advocatenwijzer

Gratis juridische documenten
Bespaartips bij juridische kosten
Beoordeel jouw expert
...en verder nog veel meer
Zelf aan de slag?