Nieuwe vraag in Klanten & Leveranciers
Gevraagd door Ing - 3 jaar en 19 maanden geleden
1 reactie
Algemene voorwaarden
Mag mijn bedrijf ook elektronisch algemene voorwaarden verstrekken?
Hi Ing, Algemene voorwaarden dienen inderdaad te worden verstrekt, en dat kan ook elektronisch. Daarvoor gelden wel aanvullende eisen. Je mag de algemene voorwaarden versturen per e-mail als (i) de overeenkomst volledig elektronisch tot stand is gekomen of (i) de klant toestemming heeft gegeven. Daarnaast kun je ze ook verstrekken door ze op de site te plaatsen. Let op, dit mag alleen als (i) dienstverrichter, of (ii) als de overeenkomst volledig via de website tot stand is gekomen. Als je de algemene voorwaarden elektronisch verstrekt (via email of de site) dan is het heel belangrijk de klant de algemene voorwaarden eenvoudig kan vinden én opslaan (zodat je klant ze eventueel terug kan lezen). Als opslaan niet mogelijk is dan moeten de voorwaarden geprint kunnen worden. Verder dien je ook op je site of in de betreffende email aan te geven dat je de algemene voorwaarden op verzoek kosteloos kan toezenden aan de klant. Je kan altijd vrijblijvend contact met mij opnemen als je hierover in meer detail wil spreken! Hartelijke groet, Marieke Groenendijk
Deel deze vraag
Social buttons: 
Vind voor mij de juiste advocaat
U heeft hulp nodig bij een juridisch conflict? Laat ons u helpen met het vinden van de beste advocaat!

Experts uitgelicht

Ontslagrecht
5

(1 beoordeling)
Huurrecht, Bouwrecht, Burenrecht
5

(2 beoordelingen)
Aansprakelijkheidsrecht, Arbeidsrecht, Hippisch recht
5

(1 beoordeling)

Exclusief bij De Advocatenwijzer

Gratis juridische documenten
Bespaartips bij juridische kosten
Beoordeel jouw expert
...en verder nog veel meer
Zelf aan de slag?