Nieuwe vraag in Consument & Geld539 keer bekeken
Gevraagd door chantal - 6 maanden 2 weken geleden
De financiële gegevens van onze hypotheek zijn meerdere keren, ook naar ook naar een ander email adres gestuurd, met een koppeling van een ander adres en persoonsgegevens. WE vragen ons sterk af wat er met die gegevens is gebeurd zeker voordat we per 1 december onze hypotheek moeten verlengen! En wat er nog meer is doorgestuurd en is ingezien, door de gegevens die zijn doorgestuurd naar dat adres.
Nieuwe vraag in Consument & Geld1,697 keer bekeken
Gevraagd door De heer - 1 jaar 7 maanden geleden
Het glas van mijn horloge is een tijd terug gebroken. Hiervoor ben ik naar een horlogemaker gegaan. Ik heb een duidelijke koopovereenkomst afgesproken: het horloge zal waterdicht en met krasvrij glas worden hersteld voor een vaste prijs van €34,25 euro (zonder enige extra kosten (achteraf)). Ik zou het herstelde horloge in de periode van 12 oktober 2015 in de winkel komen ophalen en zou vooraf gebeld worden wanneer het klaar is. Ook is er in de koopovereenkomst afgesproken dat wanneer ik plotseling van gedachten verander en het horloge ongeprepareerd terug wil hebben, ik €19,50 euro aan onderzoekskosten zal moeten betalen. Met deze koopovereenkomst ben ik akkoord gegaan en heb keurig het bedrag van € 34,25 euro betaald. Vandaag, één dag na 12 oktober, heb ik naar de horlogemaker gebeld om te vragen of mijn horloge klaar is. Wat blijkt, volgens de receptioniste is er alleen nog maar onderzoek naar gedaan en blijken de kosten hoger uit te vallen, namelijk een totaal bedrag van € 62,- euro. Ik zou dus volgens haar nog het resterende bedrag van € 27,75 moeten betalen. Zo niet, dan moet ik € 19,50 euro aan onderzoekskosten betalen om mijn horloge ongeprepareerd terug te krijgen. Mag dit? Of behoort dit tot wanprestaties, het niet nakomen van de overeenkomst. Art. 74 Boek 6 van het BW? Wat kan ik doen?
Nieuwe vraag in Consument & Geld2,038 keer bekeken
Gevraagd door Sophie - 2 jaar 4 maanden geleden
Ik heb 2 maanden geleden een Macbook met een waarde van €1829,- gekocht. Nu is het beeldscherm kapot gegaan, de reparatiekosten heb ik zelf betaald en bedroegen €826,-. Nu is mij gezegd dat de garantie van 3 jaar komt te vervallen omdat volgens hen 'val/stoot/druk' de oorzaak is van het defect. Kan dit zomaar? Kan mijn garantie zomaar vervallen vanwege deze oorzaak?
Nieuwe vraag in Consument & Geld1,763 keer bekeken
Gevraagd door Aline - 2 jaar 4 maanden geleden
Mag mijn ziektekostenverkeraar inplaats van 1 januari zomaar 29 december geld van mijn rekening halen? De officiële incassodatum is gewoon de eerste van de maand. De zorgverzekeraar heeft van mij geen informatie over overstap naar een andere zorgverzekeraar. Ik hoor graag hoe dit zit en of dit zomaar mag. Met vriendelijke groet,
Nieuwe vraag in Consument & Geld11,170 keer bekeken
Gevraagd door c - 2 jaar 7 maanden geleden
Ik heb via een spaaraktie een hoofdkussen voor 10 euro gekocht met ingeleverde spaarkaart, bij de AH, ook JUmbo houdt zo nu en dan zo'n aktie. Op de kaart en de reclame van het bedrijf staat Swizz hoofdkussens t.w.v. 29,95. Echter Swizz hoofdkussens bestaan in feite niet. Het bedrijf levert merkloze kussens met 3 sterren op het aangenaaide label, of bruingebiesde sunshine kussens, zoals het 4 retail bedrijf sunshine, staat ingeschreven als sunshine hoofdkussens b.v. te Best. Ik dacht zoiets als een swiss sense kussen gekocht te hebben, gezien de waarde die zij aangaven, maar dit is gewoon swizz, hebben ze zelf bedacht denk ik met een mooi plaatje met zwitserse bergen enzo erbij gedaan.. Ik kon alleen mijn 10 euro terugkrijgen en niet de 29,95 t.w.v., ingeleverde spaarkaart stelt dus niets voor.

Experts uitgelicht

Ontslagrecht
5

(1 beoordeling)
Huurrecht, Bouwrecht, Burenrecht
5

(2 beoordelingen)
Aansprakelijkheidsrecht, Arbeidsrecht, Hippisch recht
5

(1 beoordeling)

Exclusief bij De Advocatenwijzer

Gratis juridische documenten
Bespaartips bij juridische kosten
Beoordeel jouw expert
...en verder nog veel meer
Zelf aan de slag?