Klanten & Leveranciers
Geert de Haas
3 september 2015

Eerder informeerde ESQ Advocaten u over de wettelijke rente als pressiemiddel, wanneer uw facturen niet tijdig worden voldaan. Zodra uw debiteur zijn factuur...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Melanie Hermes
2 september 2015

Steeds meer handelingen in uw praktijk gebeuren op afstand. Uw klant kan digitaal een verzekering aanvragen en door enkele formulieren in te vullen kan schriftelijk een wijziging worden doorgevoerd. Kortom, een bezoek aan uw kantoor zal nog slechts in uitzonderingsgevallen plaatsvinden. Dit brengt echter een groot risico met zich mee, want wat nu wanneer (de partner van) uw klant achteraf...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
De Advocatenwijzer
2 september 2014

In mijn blog...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Max van Til
20 mei 2014

Van je klanten moet je het hebben. Je wilt dus niet dat ex-werknemers aan de haal gaan met je klanten. Met een relatiebeding kan je dit soort ellende vaak voorkomen.


TIP: VERGEET EX-KLANTEN NIET

In een ...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Anja van den Borne
8 mei 2014

In maart en april stond een groot aantal presentaties op het programma voor studenten, inkopers, postacademici, ondernemers en overheid. Onderwerpen die aan bod kwamen waren o.a. slim inkopen en inschrijven...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Anja van den Borne
25 maart 2014

NS en AnsaldoBreda zijn tot een schikking gekomen: de fyratreinen gaan terug naar AnsaldoBreda en NS krijgt 125 miljoen euro van de Italiaanse fabrikant. Partijen zien af van jarenlange en kostbare procedures. Is dat een slimme zet?

 

Schikking zegt wat over de kansen

Als NS en AnsaldoBreda de procedures hadden doorgezet, waren twee dingen zeker...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Christian Malipaard
13 februari 2014

Een beding uit de algemene voorwaarden bij een consumentenovereenkomst kan volgens Richtlijn 93/13/EEG achteraf als oneerlijk worden aangeduid, en derhalve buiten toepassing worden gelaten. Dat heeft vergaande consequenties voor transacties met consumenten.

 

Richtlijn 93/13/EEG hield de gemoederen in 2013 bij ondernemers en consumenten al bezig. Dit zal voor 2014 niet...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Geert de Haas
3 januari 2014

Helaas wordt u er als ondernemer onherroepelijk mee geconfronteerd: debiteuren die uw factuur niet voldoen. Wellicht is u privé of zakelijk ook eens een factuur of betalingstermijn ontschoten. Dit hoeft geen probleem te vormen, want vaak zal na een betalingsherinnering alsnog een betaling volgen. Voor die gevallen waarin ook herinneringen en aanmaningen niet het gewenste effect hebben,...

Lees meer
Klanten & Leveranciers
Geert de Haas
1 januari 2014

Veel mensen ergeren er zich mateloos aan: de zogenoemde kleine lettertjes van een overeenkomst. Vaak worden ze voor lief genomen en blijkt u aan minder gunstige voorwaarden gebonden te zijn, doordat u achteloos uw handtekening op het document plaatste. De rechtbank Noord-Nederland heeft deze kleine lettertjes na een klacht van een koper onder de loep genomen.

 

In dit...

Lees meer

Experts uitgelicht

Aansprakelijkheidsrecht, Arbeidsrecht, Hippisch recht
5

(1 beoordeling)
(Incasso) beslag en executierecht, Ontslagrecht, Echtscheiding
5

(4 beoordelingen)
Ontslagrecht
5

(1 beoordeling)

Exclusief bij De Advocatenwijzer

Gratis juridische documenten
Bespaartips bij juridische kosten
Beoordeel jouw expert
...en verder nog veel meer
Zelf aan de slag?
Over de Advocatenwijzier

Heb je een advocaat nodig maar vind je het lastig om uit het grote aanbod de juiste te kiezen? Dat begrijpen wij volkomen. Daarom helpt De Advocatenwijzer particulieren en ondernemers bij het vinden van een geschikte advocaat. Met onze uitgebreide ervaring in de advocatuur kunnen wij als geen ander de advocaat vinden die voldoet aan jouw criteria, voorkeuren en behoeften.